Czechy, Słowacja, Irlandia, Rumunia 2020, 80'
reż. Ivan Ostrochovsky
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Osadzony w realiach zimnej wojny, pasjonujący czarny kryminał Ostrochovský’ego opowiada o zderzeniu wiary i ideologii oraz o potężnej sile manipulacji, po którą sięgają zarówno słudzy Boga, jak i słudzy systemu.
reż. Ferzan Özpetek
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Najnowszy film mistrza włoskiego kina Ferzana Özpetka łączy w sobie elementy komedii romantycznej, kina społecznego i przejmującego dramatu. Wszystko to w imponującym entourage’u który, wzorem innych filmów reżysera, podkreśla włoską elegancję.
wstęp: Karol szafraniec (filmoznawca)
Film duńskiej reżyserki Marii Sødahl jest subtelną i wzruszającą opowieścią o chorobie, życiowych priorytetach i potrzebie bliskości. Obraz otrzymał na tegorocznym MFF w Berlinie nagrodę Europa Cinemas Label dla najlepszego filmu europejskiego.
reż. Kristina Grozeva, Petar Valchanov
wstęp: Karol Szafraniec - filmoznawca
Pełna absurdów i sytuacyjnego tragikomizmu opowieść o niełatwej relacji pomiędzy ojcem i synem. Ta słodko-gorzka farsa rodzinna podbiła serca jurorów m.in. na MFF w Karlowych Warach, gdzie film zdobył główną nagrodę
reż. Marcin Borchardt
PO FILMIE ROZMOWĘ ONLINE Z REŻYSEREM POPROWADZI KAROL SZAFRANIEC (FILMOZNAWCA)
Reżyser, Marcin Borchardt, zabiera nas w podróż śladami jednego z najwybitniejszych podróżników XX wieku. Jest to obejmująca pół wieku dokumentalna epopeja, precyzyjnie zrekonstruowana z unikalnych i nigdy niepublikowanych materiałów archiwalnych, nakręconych przez Halika podczas niezliczonych podróży po całym świecie.
8 września, godz. 18:20
reż. Pamela B. Green
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Kino biograficzne czy trzymające w napięciu detektywistyczne śledztwo? Dokument zrealizowany przez Pamelę B. Green łączy w sobie elementy jednego i drugiego. Nie może być inaczej, skoro bohaterką tej niezwykłej opowieści jest postać tak nietuzinkowa jak pionierka kinematografii, uznawana za pierwszą reżyserkę w historii X Muzy Alice Guy-Blaché.
reż. Wang Xiaoshuai
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Obejmująca trzy dekady rodzinna saga, której tłem są społeczne, polityczne i ekonomiczne przemiany, do jakich doszło w Chinach, począwszy od lat 80. Pod płaszczykiem epickiego kina Wang Xiaoshuei, czołowy twórca szóstej generacji chińskich reżyserów, opowiada o bolesnej stracie, niezabliźnionych ranach i próbie pojednania.
30 czerwca
reż. Greta Gerwig
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Scenarzystka i reżyserka Greta Gerwig ("Lady Bird") przedstawia "Małe kobietki", film bazujący na klasycznej powieści Louisy May Alcott, skupiając się na alter ego autorki - Jo March. Film Gerwig jest zarazem ponadczasowy, jak i bardzo aktualny.
reż. Hlynur Pálmason
Islandia, Dania 2019 / 109’
W biały, biały dzień, gdy nieba nie można odróżnić od ziemi, zmarli mogą mówić do tych, którzy wciąż żyją – głosi islandzkie powiedzenie. W taki też dzień ginie żona Ingimundura, która spada w przepaść rozpędzonym samochodem. Owdowiały policjant próbuje zacząć wszystko od nowa: opiekuje się wnuczką, wykańcza dom dla córki, chodzi na terapię.
reż. Xavier Dolan
Najczulszy, najcieplejszy, bezwstydnie romantyczny nowy film Xaviera Dolana jest historią jednego pocałunku, który wstrząsnął starą znajomością, zmącił beztroskie wody młodości i na zawsze odmienił życie tytułowych bohaterów. Ten pean na cześć przyjacielskich więzów przypomina, że prawdziwa miłość nie może się obejść bez prawdziwej przyjaźni. A czasem się od niej zaczyna.
reż. Bong Joon-ho
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Koreański reżyser jest wielbicielem klasycznego kina i zawsze marzył o realizacji czarno-białego filmu. Światowy sukces „Parasite” pozwolił mu na to! „Parasite – wersja czarno biała” to nie tylko szansa na odkrycie na nowo arcydzieła światowego kina, ale zupełnie nowe doświadczenie.
reż. Łukasz Czajka
PO FILMIE SPOTKANIE Z REŻYSEREM
Bohaterami filmu są Antonina i Jan Żabińscy. Przed wojną kierowali warszawskim zoo, w którym podczas okupacji dawali schronienie licznym zagrożonym, głównie Żydom. Z materiałów archiwalnych, fragmentów inscenizowanych, wypowiedzi świadków i ocalonych powstała niezwykła opowieść, w której na pierwszym planie jest odwaga i wielka pasja, a w tle nieco surrealistyczne spojrzenie na wspólny los ludzi i zwierząt.
reż. Tyler Nilson, Mike Schwartz
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Zak jest wyjątkowym chłopakiem i zrobi wszystko, by spełnić swoje niezwykłe marzenie – chce podbić świat amerykańskiego wrestlingu. Na swojej drodze przypadkiem spotyka Tylera, drobnego złodziejaszka o wielkim sercu, który decyduje się mu pomóc.
reż. Matej Bobrik
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Co roku kilkanaścioro młodych Japończyków rozpoczyna studia na Wydziale Polonistyki Tokijskiego Uniwersytetu Studiów Międzynarodowych. Jednym z obowiązkowych zadań studentów drugiego roku jest wystawienie sztuki teatralnej w języku polskim.
reż. Todd Phillips
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Historia jednego z cieszących się najgorszą sławą superprzestępców uniwersum DC — Jokera po raz pierwszy na wielkim ekranie. Przedstawiony przez Todda Phillipsa obraz kultowego czarnego charakteru, Arthura Flecka (Joaquin Phoenix), człowieka zepchniętego na margines, to nie tylko kontrowersyjne studium postaci, ale także opowieść ku przestrodze w szerszym kontekście.
reż. Ljubomir Stefanov, Tamara Kotevska
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
50-letnia Hatidze mieszka ze schorowaną matką w górskiej wiosce gdzieś w Bałkanach. Nie mają dostępu do prądu ani bieżącej wody. Kobieta utrzymuje się z produkcji miodu. Nie wykorzystuje jednak pszczół, respektując przyrodę i zasadę „połowa dla mnie, połowa dla was”...
10 grudnia, godz. 18:50
reż. Sang-geun Lee
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Yong-Nam to typowy, życiowy nieudacznik mieszkający kątem u swoich rodziców. Za czasów licealnych znany ze swoich wspinaczkowych sukcesów teraz, jedyne czym mógłby się pochwalić to zaproszenie na kolejną rozmowę rekrutacyjną.
3 lutego, godz. 18:30
reż. Jean-Pierre Dardenne, Luc Dardenne
Tytułowy bohater nowego filmu braci Dardenne to zdolny, błyskotliwy belgijski 13-latek. Podczas gdy jego rówieśnicy spędzają czas na beztroskich zabawach, Ahmed wolne chwile przeznacza na studiowanie Koranu, gorliwe modły i rozmowy z lokalnym imamem. Mężczyzna umiejętnie podsyca niepokojąco rosnącą w chłopcu fascynację dżihadem
19 listopada (wtorek)
wstęp: Karol Szafraniec (filmoznawca)
Czarny Apollo zastępuje czarną Wenus. Nowy film Markusa Schleinzera (głośny Michael, 11. NH) rekonstruuje stan umysłu światłych XVIII-wiecznych Europejczyków wierzących w naukę, sztukę i postęp. Tyle że ta ślepa wiara pozwala im przymknąć oko na handel ludźmi, okrutne freak show czy rasizm.
26 listopada (wtorek), godz. 18:00
po seansie spotknie z Leszkiem Gnoińskim - scenarzystą filmu, dziennikarzem muzycznym poprowadzi Karol Szafraniec
Film dokumentalny zawierający wyjątkowe i nigdzie niepublikowane materiały zakulisowe z życia legendarnego zespołu Kult oraz samego Kazika Staszewskiego.
reż. Emir Baigazin
Historia rodziny mieszkającej w małej, oddalonej od świata, kazachskiej wiosce. Spośród pięciorga rodzeństwa najstarszy jest 13-letni Aslan, któremu ojciec powierza opieką nad pozostałymi braćmi i pilnowanie czy sumiennie wykonują swoje obowiązki. Pozostali chłopcy darzą Aslana podziwem i szacunkiem należnym starszemu bratu. Wszystko zmienia się, gdy pewnego dnia odwiedza ich daleki kuzyn z miasta, Kanat, który przywozi ze sobą tablet - "okno" do zupełnie nowego świata...
„Jutro albo pojutrze” był nominowany do Oscara i znalazł się na liście najlepszych filmów 2018 r. według Baracka Obamy. Przypadł także do gustu widzom 15. edycji festiwalu Millennium Docs Against Gravity, gdzie zdobył aż cztery nagrody: Nagrodę Banku Millennium – Grand Prix, Nagrodę Dokumentalną Warszawy (nagroda publiczności), Grand Prix Dolnego Śląska - Nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego oraz Bydgoszcz ART.DOC Award.
reż. Jimmy Chin, Elizabeth Chai Vasarhelyi
Nagrodzony Oskaremjeden z najlepszych dokumentów tego roku. Niesamowite kinowe doświadczenie. Zapierająca dech w piersiach przyroda i przerażający plan - wspinaczka na wysokość 2300 m po niemal pionowej skale, i to bez zabezpieczenia....
reż. Yorgos Lanthimos
Najnowszy film jednego z najbardziej oryginalnych współczesnych reżyserów Yorgosa Lanthimosa (Lobster, Zabicie świętego jelenia) to fantastyczny komediodramat wyróżniony m.in. Nagrodą Publiczności na festiwalu Camerimage oraz dwiema nagrodami na festiwalu w Wenecji. W rolach głównych wystąpiły nagrodzona Złotym Globem i Pucharem Volpi Olivia Colman, Rachel Weisz i Emma Stone.
reż. Hirokazu Koreeda
„Złodziejaszki” to historia trzypokoleniowej ubogiej rodziny żyjącej na przedmieściach Tokio. Utrzymują się najróżniejszych dorywczych zajęć oraz drobnych kradzieży. I choć ledwo wiążąc koniec z końcem, to gdy jednak pewnego dnia w ich życiu pojawia się bezdomna dziewczynka, bez wahania decydują się zapewnić jej dach nad głową. To początek wydarzeń, które odsłonią skrywane tajemnice z rodzinnej przeszłości.
reż. Cristina Gallego, Ciro Guerra
Sny wędrownych ptaków”, to opowieść o początkach kolumbijskiego handlu narkotykowego, powiązana z historią rdzennej społeczności Indian Wayúu. Chciwość, rywalizacja między gangami, namiętność – to one stawiają pod znakiem zapytania tradycyjne wartości przekazane przez przodków.
PO SEANSIE SPOTKANIE Z REŻYSEREM SŁAWOMIREM GRÜNBERGIEM
Zrealizowany w nowatorskiej formule, łączącej unikalne materiały archiwalne i sekwencje animowane, film wybitnego dokumentalisty Sławomira Grünberga o Janie Karskim – bohaterze Polskiego Państwa Podziemnego.
wejściówki: 1 zł
reż. Albert Serra
Francja, Hiszpania, Portugalia 2016 / 115’
Umarł król, niech żyje Jean-Pierre Léaud! Krytycy po canneńskich projekcjach Śmierci Ludwika XIV pisali, że to życiowa (sic!) rola kultowego aktora francuskiej Nowej Fali, który w Cannes odebrał nagrodę za całokształt twórczości.
Przegląd Buntownicy Kamery Czechosłowacka Nowa Fala to filmy znane, nagradzane na festiwalach na całym świecie i cieszące się niesłabnącym zainteresowaniem kinomanów, ale także niszowe produkcje artystyczne, często eksperymentalne, bardzo istotne pod względem oddziaływania na kulturę i sztukę europejską. To również filmy, które z przyczyn polityczno-ideologicznych zostały zmarginalizowane. W ramach przeglądu zobaczymy 8 filmów, z których każdy jest legendą i mistrzowskim dziełem.
reż. Witalij Manski
Wyobraźmy sobie idealne życie w idealnym kraju. Idealni ludzie mieszkają w idealnych apartamentach. Pracują w idealnych miejscach pracy, a ich życie i świat porządkują idealne instytucje w idealny sposób. To oficjalny obraz Północnej Korei, która według koreańskiej propagandy jest najszczęśliwszym krajem na świecie.
reż. Andres Luque, Samuel Martin Mateos
Ta historia zaczyna się w Kolumbii, w trakcie bezpardonowej wojny między wojskiem a partyzantką. Obie strony wykazują się podobną bezwzględnością, a ofiarami padają głównie wieśniacy. Jedną z nich jest Maria: najpierw traci męża, a następnie żołdacy gwałcą jej córkę.
Millennium Docs Against Gravity (dawniej PLANETE+ DOC FF) to jeden z najważniejszych festiwali kina dokumentalnego w Europie, nagrodzony przez Polski Instytut Sztuki Filmowej jako najważniejsze międzynarodowe wydarzenie filmowe w Polsce. Już po raz kolejny festiwal odbywa się niemal w całym kraju. Podczas WEEKENDU Z MILLENNIUM DOCS AGAINST GRAVITY pokazane zostaną premierowo najlepsze filmy dokumentalne minionego roku, a widzowie wybiorą film, który otrzyma Nagrodę Sieci Kin Studyjnych i Lokalnych.
Zapraszamy do kina SOKÓŁ .
reż. Mariusz Grzegorzek
Po raz pierwszy w historii szkolnictwa artystycznego powstał pełnometrażowy film fabularny, będący dyplomem studentów czwartego roku Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi. Reżyser filmu i jednocześnie rektor uczelni Mariusz Grzegorzek stworzył wraz z młodymi aktorami niejednoznaczny eksperyment, zrealizowany bez artystycznej taryfy ulgowej.
reż. Adam Mckay
Czterech outsiderów zauważa coś, czego nie widzi nikt – ani wielkie banki, ani media, ani rząd – groźbę postępującego z niezwykłą prędkością upadku światowej ekonomii. Mają pomysł. Big Short. Ryzykowne inwestycje doprowadzają ich do newralgicznego punktu współczesnej bankowości, opartej na niejasnych zasadach...
reż. Sean Baker
„Mandarynka” to intensywny, słodko-gorzki film o dumnych i silnych dziewczynach, które zawsze trzymają się razem i pomimo swojej sytuacji życiowej nigdy nie tracą poczucia humoru. To daleka od tradycyjnej, ale równie poruszająca opowieść wigilijna o prawdziwej przyjaźni i poszukiwaniu miłości.
T-Mobile Nowe Horyzonty Tournée to przegląd najciekawszych i nagradzanych filmów 15. MFF T-Mobile Nowe Horyzonty we Wrocławiu. Od 8 do 14 stycznia 2016 w kinie SOKÓŁ zostaną pokazane najlepsze filmy wrocławskiego festiwalu. Dzieła niebanalne i odważne, które operując odkrywczym językiem, opowiadają o problemach współczesności i prowokują do rozmowy o kondycji człowieka, a także przywracają kinu wymiar sztuki.
reż. Petra Biondina Volpe
Zurych, wigilia Bożego Narodzenia. „Bóg się rodzi” w przytulnych galeriach handlowych. W sercach mieszkańców europejskiej metropolii jest zbyt ciasno; za dużo tam kłamstw i samotności.
Mia, 18-letnia prostytutka wybiera się na Święta do domu, do Bułgarii. Zanim to nastąpi – czeka ją najtrudniejszy dzień pracy na różowym bulwarze…
Od 27 maja w kinie SOKÓŁ odbędzie się replika tegorocznej edycji Festiwalu Filmowego Wiosna Filmów. W repertuarze pojawią się tylko te produkcje, które nie miały jeszcze ogólnopolskiej premiery. Będzie można zobaczyć m.in. film otwarcia festiwalu, nagrodzony Złotym Lwem na weneckim festiwalu filmowym „Gołąb przysiadł na gałęzi i rozmyśla o istnieniu”, nominowany do Oscara mauretański „Timbuktu”, przebój Wiosny Filmów – portret trzydziestolatka „Sens życia oraz jego brak”, rumuński „Aferim!”, nagrodzony Srebrnym Niedźwiedziem za reżyserię (ex aequo z obrazem Małgorzaty Szumowskiej „Body/Ciało”) oraz odkrycie dyrektora festiwalu Wiosna Filmów, Michała Myślińskiego, libański obraz „Anioł”, który na tegorocznej edycji festiwalu otrzymał Nagrodę Publiczności.
reż. Philip Groning
Młode małżeństwo, na pierwszy rzut oka bardzo szczęśliwe. Ona realizuje się jako matka, ucząc malutką Klarę, jak działa świat. Uśmiechnięty mąż pracuje w policji. Jednak za drzwiami ich domu rzeczywistość nie jest już taka kolorowa. Gnębiony przez niespełnione ambicje mężczyzna zaczyna znęcać się nad żoną. Wkrótce jedyną barwną rzeczą w ich życiu są jej siniaki. Nie rozstaną się - wprawdzie dzieli ich agresja, ale trzyma razem kompulsywna miłość: do siebie i do dziecka.
reż. Ruben Ostlund
Tomas i Ebba, zamożne szwedzkie małżeństwo, jadą z dwójką dzieci w Alpy Francuskie na kilka dni na narty. Chcą spędzić sielankowe krótkie zimowe wakacje w jednym z luksusowych hoteli. Pogoda dopisuje, świeci słońce, a ośnieżone stoki narciarskie wyglądają imponująco. Gdy wszyscy jedzą lunch na tarasie restauracji, nagle prosto z gór schodzi na nich lawina...
reż. Asia Argento
Aria ma dziewięć lat, kiedy staje się mimowolnym świadkiem burzliwego rozstania rodziców. Czuje się odrzucona i niekochana, gdyż sławni rodzice bardziej skupiają się na własnych karierach i walce między sobą. Dziewczynka za wszelką cenę próbuje skupić na sobie ich uwagę, ale bezskutecznie. Pozostaje jej samotne przemierzanie ulic głośnego Rzymu, i wiara, że jej aniołem stróżem jest czarny kot o imieniu Dac.
reż. Alejandro Gonzalez Inarritu
„Birdman” czyli „Nieoczekiwane pożytki z niewiedzy” to czarna komedia o aktorze znanym z roli superbohatera, który stawia czoło wyzwaniu, jakim jest wystawienie sztuki na Broadwayu. Podczas przygotowań do premiery toczy walkę ze swoim ego i robi, co w jego mocy, by uratować karierę, rodzinę i siebie.
reż. Dan Gilroy
Mroczne oblicze amerykańskiego snu i portret człowieka, który dla sukcesu nie cofnie się nawet przed zbrodnią. Jake Gyllenhaal w życiowej kreacji wolnego strzelca, którego stać na absolutnie wszystko, żeby wspiąć się po szczeblach kariery kronikarza najniebezpieczniejszych dzielnic Los Angeles
KLAUZULA INFORMACYJNA OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
Zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) i ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018. 1000), Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu, przedstawia podstawowe informacje dotyczące przetwarzania pozyskanych danych osobowych.
Administratorem danych osobowych jest Małopolskie Centrum Kultury SOKÓŁ w Nowym Sączu z siedzibą w Nowym Sączu, z którym można się skontaktować w następujący sposób:
adres: 33-300 Nowy Sącz, ul Długosza 3
adres e-mail kontakt@mcksokol.pl
telefon: 18 4482 610
We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych można się skontaktować, poprzez adres
e-mail: iod@mcksokol.pl lub pisemnie na w/w adres głównej siedziby.
Administrator przetwarza dane w celu realizacji swoich statutowych zadań.
Dane osobowe będą przetwarzane i przechowywane przez okres niezbędny do realizacji wskazanych celów, zgodnie z kryteriami określonymi w przepisach prawa.
ADMINISTRATOR INFORMUJE, ŻE ZAINTERESOWANEMU PRZYSŁUGUJĄ NASTĘPUJĄCE PRAWA:
1) dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 RODO),
2) sprostowania (poprawienia) nieprawidłowych danych (art. 16 RODO),
3) usunięcia danych przetwarzanych bezpodstawnie i bezprawnie (prawo do bycia zapomnianym - w art. 17 RODO),
4) ograniczenia przetwarzania danych (tzn. wstrzymanie operacji na danych lub nieusuwanie danych – stosownie do złożonego wniosku - art. 18 RODO);
5) prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych w przypadkach wskazanych w art. 21 RODO, co oznacza, iż niezależnie od praw wymienionych w niniejszym dokumencie mogą Państwo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych, jeśli podstawą wykorzystania danych jest nasz prawnie uzasadniony interes lub interes publiczny. W takiej sytuacji, po rozpatrzeniu Państwa wniosku nie będziemy już mogli przetwarzać Państwa danych osobowych objętych sprzeciwem, chyba że wykażemy istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
6) prawo do przenoszenia danych przetwarzanych w sposób zautomatyzowany na zasadach określonych w art. 20 RODO, co oznacza iż mają Państwo prawo żądać, by Państwa dane osobowe zostały przesłane przez nas bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
7) prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) RODO,
8) prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – o ile uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych odbywa się z naruszeniem RODO do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
GROMADZENIE DANYCH:
I. Wszelkie dane osobowe zbierane przez strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ są gromadzone na dwa sposoby:
1. Informacje podawane dobrowolnie przez użytkowników w celu subskrypcji newslettera, korzystania z formularzy kontaktowych, wypełnienia formularzy rejestracyjnych w celu zapisu na wydarzenie, a także w celu tworzenia kont użytkowników na stronach i aplikacjach internetowych.
2. Informacje uzyskiwane automatycznie podczas korzystania przez użytkowników z naszych stron i aplikacji internetowych, tj.:
Informacje w dziennikach serwerów - nasze serwery automatycznie zapisują takie dane, jak żądanie strony wysyłane przez użytkownika, datę i godzinę żądania, dane urządzenia (np. model sprzętu), typ przeglądarki, język przeglądarki, typ systemu operacyjnego, adres IP oraz tzw. pliki cookies.
Adres IP - każdy komputer podłączony do Internetu ma przypisany niepowtarzalny numer, czyli adres IP. Na jego podstawie można np. zidentyfikować kraj, z którego dany użytkownik łączy się z siecią.
Pliki cookies (tzw. ciasteczka) - niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwis internetowy, który odwiedza internauta, do urządzenia internauty (komputer, tablet, smartfon itp.).
INFORMACJE O ZBIERANYCH DANYCH OSOBOWYCH:
Dane osobowe zbierane przez strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ przeznaczone są wyłącznie na użytek Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ (do celów administracyjnych i statystycznych) lub służą do zapewnienia określonych usług naszym odbiorcom (użytkownikom).
Dane osobowe, podane przez użytkownika na stronach lub aplikacjach internetowych zamieszczonych na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ, będą przetwarzane wyłącznie w celu, do którego są zbierane. Podanie danych ma charakter dobrowolny, jednak niezbędny do realizacji celu, w jakim są one zbierane. Niepodanie danych osobowych jest równoznaczne z brakiem możliwości korzystania z danego narzędzia, aplikacji internetowej, bądź usługi.
Dane osobowe użytkownika mogą zostać ujawnione innym podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dane te nie będą jednak udostępniane innym instytucjom, organizacjom, osobom trzecim i nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również profilowane.
BEZPIECZEŃSTWO:
Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ dokłada wszelkich starań, aby chronić strony i aplikacje internetowe zamieszczone na serwerach Małopolskiego Centrum Kultury SOKÓŁ przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich. Strony i aplikacje internetowe zawierają odnośniki do innych stron internetowych.
Zdajemy sobie sprawę, że ponosimy odpowiedzialność za ochronę danych powierzonych nam przez użytkowników. Kwestie bezpieczeństwa traktujemy niezwykle poważnie. Dlatego dokładamy wszelkich starań, aby chronić nasze strony i aplikacje internetowe przed nieuprawnionym dostępem osób trzecich oraz kontrolujemy nasze metody gromadzenia, przechowywania i przetwarzania informacji. Stosujemy urządzenia i systemy zabezpieczające dane przetwarzane na serwerach oraz fizyczne środki bezpieczeństwa.
Poruszanie się bez użycia myszki
Stronę www.kino-sokol.pl można przeglądać bez użycia myszki, przy użyciu klawiatury. Witryna oparta jest o strukturę nagłówków, która umożliwia szybkie poruszanie się po niej przy użyciu klawisza TAB. Filtry, kalendarz i inne funkcjonalności zbudowane są zgodnie ze standardami i są dostępne przy użyciu klawiatury.
Powiększanie strony
Przeglądarki internetowe za pomocą skrótów klawiaturowych lub odpowiednich ustawień umożliwiają powiększenie serwisu.
Poniżej informacje jak w łatwy sposób powiększyć lub pomniejszyć treść.
Powiększanie strony w przeglądarkach jest możliwe na dwa sposoby:
Pomniejszanie strony w przeglądarkach jest możliwe na dwa sposoby:
Domyślny rozmiar strony w przeglądarkach, jego ustawienie jest możliwe na dwa sposoby:
Wierzymy, że nie ma barier, których moglibyśmy nie pokonać. Przyjdź, sprawdź i przekonaj się sam :)
KONTAKT
Koordynator dostępności w kinie SOKÓŁ:
Diana Kamykowska-Gacek – kierownik kina
tel. 18 448 26 32, e-mail: d.kamykowska@mcksokol.pl
Kontakt dla osób z dysfunkcją słuchu poprzez SMS - nr tel. 600 439 299
OFERTA DLA OSÓB Z DYSFUNKCJĄ WZROKU / SŁUCHU / RUCHU
• filmy z audiodeskrypcją – każdy nowy film wchodzący na ekrany kin z audiodeskrypcją staramy się prezentować w naszej instytucji w ramach bieżącego repertuaru, ale także na zamówienie grupowych rezerwacji. We współpracy z Fundacją POMAGAM NIEWIDOMYM oraz Polskim Związkiem Głuchych, wybierany jest repertuar na comiesięczny seans - uczestnicy seansu z udogodnieniami dla osób z dysfunkcją wzroku i słuchu po projekcji przy kawie mogą wspólnie porozmawiać na temat zaprezentowanych filmów. Dostępne są słuchawki i istnieje także możliwość dopięcia własnych.
• psy asystujące są mile widziane - zgodnie z nową ustawą o rehabilitacji i zatrudnianiu niepełnosprawnych
• pętla indukcyjna – działa na parterze sali im. Lucjana Lipińskiego
• cennik kinowych biletów - zafoliowany, dostępny w kasie na życzenie klienta
• w salach kinowych znajdują się miejsca przeznaczone dla osób poruszających się na wózkach
• na zamówienie organizowane są seanse dla osób z autyzmem w obecności opiekunów, dla grupy dopasowywane są natężenie oświetlenia i głośności podczas seansu
• sprzedaż internetowa biletów – są wyznaczone miejsce dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi w każdej sali kinowej, na schematach sprzedaży oznaczone są specjalnym kolorem
DOJAZD
Jesteśmy usytuowani w centrum miasta, przy ul. Długosza 3, parking i wejście do budynku znajdują się od ul. Kościuszki. W przypadku braku własnego środka transportu można w łatwy sposób dojechać komunikacją miejską (przystanki – Długosza-Planty, Konarskiego i Kościuszki).
OTOCZENIE
Dysponujemy parkingiem bez barier architektonicznych z oznakowanym miejscem parkingowym dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku – proponujemy dwa rozwiązania: pokonanie 5 schodów lub skorzystanie z podjazdu/pochylni z poręczami, prowadzącego do bocznych drzwi, przy których znajduje się dzwonek, sygnalizujący obsłudze w recepcji o potrzebie otworzenia tych drzwi i ewentualnej pomocy osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Przy wejściach znajdują się plansze dotykowe z planem przestrzennym parteru.
PRZESTRZEŃ
Recepcja i kasa, znajdują się na poziomie wejścia do budynku. Dysponujemy dwoma ladami/oknami obsługi o różnych wysokościach w zależności od potrzeb klienta. Ponadto każda kondygnacja budynku w części usługowej (sale kinowe) udostępniona jest osobom z niepełnosprawnościami poprzez wyznaczone miejsca na np. wózki inwalidzkie oraz poprzez windę osobową/ posiadającą wyjścia z dwóch stron/, w której każdy poziom zapowiadany jest przez lektora, a przyciski sterujące pracą windy posiadają wypukłą strukturę oraz zapisane są alfabetem Braille’a. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami, którą użytkownik zamyka samodzielnie od wewnątrz, również znajduje się na poziomie wejścia do budynku.
Ponadto pod numerem telefonu: 18 448 26 00 dostępne jest nagranie na sekretarce telefonicznej aktualnego repertuaru kina. Nagranie audio na płycie CD jest także dostępne w recepcji.
POLITYKA CENOWA
Proponujemy najniższe ceny do kina. Oferta biletów zniżkowych dotyczy także uczniów, studentów, rencistów, emerytów osób z niepełnosprawnościami i ich asystentów za okazaniem legitymacji. Ulgowe bilety na wszystkie seanse kinowe oferujemy w każdy poniedziałek. Nie pobieramy dodatkowych opłat za okulary 3D i seanse w weekend.