KARTA DUŻEJ RODZINY SPRAWDŹ SZCZEGÓŁYULGOWE PONIEDZIAŁKI SPRAWDŹ SZCZEGÓŁYKINO Z RODZINĄ SPRAWDŹ SZCZEGÓŁYOFERTA DLA FIRM SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY
 
   

Pan Tadeusz - Festiwal KinoJazda

REŻYSERIA: Ryszard Ordyński
PRODUKCJA: Polska 1928
CZAS TRWANIA: 123'
KAT. WIEKOWA: 12 lat
WERSJA JĘZYKOWA: niemy
BILETY: 10 zł
OBSADA:
Stanisław Knake-Zawadzki,
Jan Szymański
Mariusz Maszyński, Leon Łuszczewski,

PAN TADEUSZ (1928) w reżyserii Ryszarda Ordyńskiego. Arcydzieło przedwojennej polskiej kinematografii, którego uroczysta premiera odbyła się w 9 listopada 1928 roku w Warszawie w 10. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości, a w wydarzeniu uczestniczyli najwyżsi dostojnicy państwowi - Prezydent Ignacy Mościcki, Marszałek Józef Piłsudski. Na festiwalu zobaczymy cyfrowo zrekonstruowaną w Filmotece Narodowej wersję PANA TADEUSZA w zaawansowanej technologii 4K zapewniającej najwyższą jakość obrazu.

Marcin Pukaluk, twórca muzyki do filmu PAN TADEUSZ  porusza się w różnych stylach, takich jak: muzyka klasyczna, elektroniczna, pop czy ethno. Muzyk łączy je, bawiąc się konwencjami i uwypuklając zwroty akcji oraz wątki dramatyczne dzieła filmowego. Jest bardzo wrażliwy na obraz i to właśnie warstwa wizualna jest punktem wyjścia przy doborze instrumentarium do filmu. W przypadku PANA TADEUSZA jest to subtelne połączenie brzmień orkiestrowych oraz instrumentów ludowych (cymbałów, lutni) z muzyką elektroniczną. Wykonawca posługuje się techniką samplingu, wykorzystując przy tym zdobycze współczesnej technologii w postaci wirtualnych instrumentów, syntezatorów oraz specjalnych programów do obróbki dźwięku na żywo. Oryginalna i umiejętnie zaaranżowana ścieżka dźwiękowa stanowi pomost do zrozumienia starych arcydzieł kina niemego". Suita Marcina Pukaluka do PANA TADEUSZA to przede wszystkim próba oddania przez muzykę rytmu poematu Mickiewicza. Na uwagę zasługuje tu oryginalne połączenie elementów słowiańskich (zawartych m.in. w zwrotach melodycznych) z brzmieniami orkiestrowymi, elektronicznymi oraz zastosowanie elementów zaczerpniętych wprost z kultury polskiej (cymbały, rytmika polonezowa). Ta bogata instrumentacja oraz oryginalna aranżacja sprawiają, że publiczność jest "pochłonięta przez film", którego warstwa wizualna zostaje dopełniona i wzmocniona przez muzykę, ułatwiającą odbiór dzieła młodym widzom.

Projekt „Konserwacja i digitalizacja przedwojennych filmów fabularnych w Filmotece Narodowej w Warszawie”

 jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego

w ramach XI Priorytetu „Kultura i dziedzictwo kulturowe”  Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko

Marcin Pukaluk                         

(ur. w 1979) - muzykolog, kompozytor, performer i producent muzyczny. Tworzy muzykę do filmów i gier komputerowych. Fascynacja filmem niemym sprawiła, że od 8 lat akompaniuje podczas seansów z muzyką na żywo. Jest zwycięzcą organizowanego przez Vivarto konkursu na najlepszą autorską muzykę do słynnej komedii GENERAŁ Bustera Keatona (2011) oraz laureatem I nagrody w konkursie taperskim festiwalu Muzyka na Plan w Tarnowskich Górach (2012). Jego muzyka pojawiała się w pierwszej dziesiątce Listy Przebojów Muzyki Filmowej RMF Classic. Skomponował muzykę do 11 klasyków filmu niemego. Zagrał 200 seansów z muzyką na żywo w najlepszych kinach studyjnych Polski. Występował w ramach takich imprez filmowych, jak American Film Festival, Plus Camerimage, Sputnik nad Polską, Festiwal Polskich Filmów "Wisła" w Moskwie, Pordenone Silent Film Festival (Włochy), Polish Film Festival (Chicago), Minsk International Film Festival, Polish Film Weeks (Helsinki),Batumi International Art-House Film Festival (Gruzja) czy festiwal "Mute Nights" w Odessie.

 

POLECAMY:

Fantastyczne zwierzęta: Zbrodnie Grindelwalda 2D dubbing

reż. David Yates

CZAS NA NOWĄ EKSCYTUJĄCĄ PRZYGODĘ W ŚWIECIE MAGII J.K. ROWLING. więcej

Poczta Świętego Mikołaja

reż. Gorka Sesma

W sekretnym miejscu na Antarktydzie żyją od wieków wszystkie duchy Bożego Narodzenia. Pośród wielu innych mieszkają tam między innymi: nasz... więcej